Soliga göteborg

Hej hej bloggen!!!!!

Idag skiner solen över Göteborg. Idag är det en bra dag! Tänk om det bara låg lite vit kramsnö på marken också, det hade varit perfekt.

Jag älskar verkligen vintern ibland. Som man kan se på inlägget innan om Bad Gastein från januari i år (ett av mina tappra försök att blogga...igen). Bästa resan någonsin spenderades i den lilla skidorten.

Ibland funderar jag på varför jag inte bara drar och bosätter mig på ett sådant ställe en vinter. Tänk vilken grej, och jag har ingenting att förlora! Varför pluggar jag när jag kan ta chansen att jobba ihjäl mig och resa jorden runt? När skall min tid komma?

Sådana här saker var allt jag tänkte på i slutet av gymnasiet. Jag hade seriöst livsångest. Jag visste inte hur mitt liv skulle se ut eller fungera. Jag visste inte riktigt hur någonting skulle utvecklas framöver. Jag visste inte VAD jag skulle börja med att göra, eller över huvudtaget vad jag skulle göra. Men nu är jag här i skolan, jag pluggar och står i. Jag visste åtminstone vad jag ville läsa. Och nu vet jag att jag kommer bli en grym sjuksköterska inom en (lång?) snar framtid. Vissa saker vet man bara.

Xxx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0