Praktik

Tro det eller ej. Men jag vågade ta på mig pälsmössan idag. Tillsammans med en tunn vit skinnjacka kolporteras den ganska bra!

Nu sitter jag på vagnen påväg till praktiken. Det är roligt, men att det tar en timme dit varje gång är inte så roligt. Jätte många i min klass som bor i stan som fick praktik här där jag bor. Varför kunde inte dem fått i backa så jag slapp den långa extrabiten in till stan?
Och påtal om det där med praktik... Sjuksköterskor termin 1 i Göteborg har 5 dagars praktik utlagt på 5 veckor. Eftersom vi inte lärt oss något av den praktiska biten än får inte (åtminstone vi som hamnade på en vårdcentral) vi göra något annat än att titta. Att stå och titta i 30 timmar måste jag erkänna inte är en hit. 3 praktiktillfällen hade räckt. I alla fall nu i början.

Jag är tragiskt nog kall runt överkroppen med mitt huvud är varmt och skönt.

Xxx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0